Про роботу над єдиним інструментом авторизації та доступу до інформаційних систем університету.
КПІ – величезний виш, у стінах та поза межами якого щодня перетинаються шляхи десятків тисяч студентів, сотень викладачів та безлічі співробітників. Тут кипить життя: навчальні лекції, дослідження, адміністративні процеси. Для університету такого масштабу цифровізація відіграє величезну роль у забезпеченні його роботи.
Наприкінці 2022 року КПІ вже стикався із викликами, пов’язаними з блекаутами та необхідністю міграції критичних інформаційних систем до хмари, щоб забезпечити безперебійність роботи та навчальних процесів. Тоді нашій команді вдалося у стислі терміни організувати й реалізувати цю міграцію.
Сьогодні перед нами стоїть ще одна амбіційна задача. Велика кількість інформаційних систем забезпечують ефективну роботу університету, але водночас створюють і деякі труднощі. Так, наприклад, кожна система потребує окремої авторизації, що відповідно створює труднощі для користувачів. Як результат, до підтримки АІС «Електронний Кампус» («ЕК») є буденними запити на відновлення доступу, коли хтось загубив свій логін та/або пароль, не отримав їх, забув чи змінював пароль, а хтось і взагалі заплутався у хитросплетінні купи сервісів і ввів пароль від my.kpi.ua в «ЕК» або навпаки.
Для спрощення взаємодії співробітників і студентів з інформаційними системами КПІ приблизно 2 місяці тому ми почали роботу над новим проєктом, що має стати однією із центральних точок інформаційного середовища вишу.
KPI ID – це єдиний інструмент авторизації та доступу до інформаційних систем університету. Його мета – об’єднати всі системи університету в рамках однієї зручної екосистеми авторизації. Користувачі зможуть швидко і безпечно отримати доступ до ресурсів, що пов’язані з їх навчанням або роботою.
Наразі завершуються роботи над пілотною версією сервісу, і вже зараз KPI ID пропонує декілька методів авторизації, котрі забезпечують максимальну зручність і гнучкість:
- авторизація за єдиним логіном та паролем – більше не потрібно пам’ятати десятки облікових записів – один логін для всіх систем;
- авторизація без паролю – інтеграція із «Дія» дозволить користувачам входити до системи через смартфон, просто підтвердивши свою особистість;
- інтеграція з Google – якщо до облікового запису користувача додано пошту Google, то до систем університету також можна буде отримати доступ без необхідності вводити окремий пароль.
KPI ID буде відкритою системою, до якої розробники університетських і студентських інформаційних систем зможуть під’єднати свої сервіси, використовуючи просту та доступну процедуру інтеграції. Крім того, KPI ID вже інтегрований з ЄДЕБО та системою відділу кадрів ЗВО, що дозволить автоматично перевіряти дані студентів і співробітників, і виключить необхідність вести окремий облік користувачів, максимально використовуючи існуючі ресурси і сервіси.
Роботи над створенням KPI ID ведуться в тісній співпраці з командою «Дія» з Міністерства цифрової трансформації України. І це вже не перший досвід нашої співпраці!
Не дивлячись на обмежені ресурси та бюджет проєкту, розробка рухається досить швидко, і ми сподіваємося, що найближчим часом у студентів та співробітників КПІ буде можливість оцінити новий сервіс!
Що далі?
✔️ Перший крок – підготовка інфраструктури і запуск пілотної версії сервісу.
✔️ Потім ми проведемо тестове впровадження на одній із існуючих систем. Цілком ймовірно, що це буде «Електронний Кампус» (де KPI ID прийде на заміну авторизації через Telegram) або «my.kpi.ua».
✔️ На основі результатів тестового запуску буде проведено доопрацювання сервісу, а потім – підключення інших систем університету.
✈️ Пізніше плануємо поділитися деякими технічними деталями проєкту, а поки пропонуємо підписатися на наш канал, щоб не пропустити нічого цікавого!
Андрій ГУБСЬКИЙ,
Заступник директора КБІС
Текст до публікації підготував:
Дмитро М’ЯЧ
Повернутися до списку записів